نغمــــــــــه های ماندگار

نغمــــــــــه های ماندگار

مقام شناسی فن تلاوت قرآن کریم
نغمــــــــــه های ماندگار

نغمــــــــــه های ماندگار

مقام شناسی فن تلاوت قرآن کریم

کتاب های تلاوت حرفه ای

در سال 1398 یکی از جذاب‌ترین آثار آموزشی هنر تلاوت تاکنون، در حوزه تحلیل و آموزش حرفه ای، دقیق و ابتکاری مقامات و نغمات تلاوت با نام کتاب تلاوت حرفه ای (بخش دوم) استاد کامل یوسف بهتیمی و در 424 صفحه توسط مولف حوزه لحن کشور مهندس احسان اعتباریان پدیدآوری و توسط انتشارات کانون پژوهش به زیور طبع آراسته گردید. این کتاب تعداد 20 تلاوت برگزیده از جناب استاد کامل یوسف بهتیمی که بین اهل تلاوت به حنجره فولادی مشهور است را مورد تحلیل و نقد موسیقایی قرار داده بطوریکه نکات مطرح شده در این اثر بتواند برای تمام قاریان و علاقمندان هنر ظریف تلاوت مورد استفاده و فایده قرار گیرد. علت اینکه برای شروع این مجموعه از سبک استاد کامل یوسف استفاده گردید، یکی ساده تر بودن و خالص بودن نغمات در سبک ایشان و اصطلاحا کلاسیک بودن بکارگیری مقامات در این سبک است بطوریکه تلاوتگران مبتدی و نیمه حرفه ای براحتی میتوانند با فضای لحنی و موسیقایی حاکم بر هنر تلاوت آشنا گردند. همچنین بسیاری از ابتکارات آموزشی که در آثار سالهای بعدی در آثار انتشارات اضافه گردید سرچشمه آن بنوعی از همین کتاب نشات گرفته است.از جمله جدول ارزیابی هنر استاد، جدول معرفی تلاوت، الگوی نغمات، جدول جذابیت و تاثیرگذاری تلاوت و ...

مجموعه کتاب های تلاوت حرفه ای (استاد عبدالفتاح شعشاعی، استاد کامل یوسف بهتیمی، استاد محمد احمد عمران)

 

 دومین کاری که از مجموعه تلاوت حرفه ای آماده نشر گردید، بخش اول کتاب است که به تحلیل تلاوت های هنرمندانه و بسیار غنی استاد عبدالفتاح شعشاعی می‌پردازد. این اثر در 515 صفحه و در سال 1401 وارد بازار نشر گردید. در این اثر قطور تعداد 15 تلاوت + یک اذان از استاد عبدالفتاح شعشاعی (فنان القراء مصر) مورد بررسی و تحلیل موسیقایی قرار گرفته است.

سومین و شاید قوی ترین کاری که تاکنون از انتشارات قاریان حرفه ای و از مجموعه تلاوت حرفه ای وارد حوزه نشر تلاوت گردیده، بخش پنجم کتاب تلاوت حرفه ای است که به تحلیل تلاوت های هنرمندانه و بسیار فنی استاد محمد عمران می‌پردازد. این اثر در 650 صفحه و در سال 1402 وارد بازار نشر گردید. در این اثر قطور تعداد 20 تلاوت از استاد محمد عمران (بهترین صدای مصر) مورد بررسی و تحلیل موسیقایی قرار گرفته است. حجم و محتوای بسیار فنی این اثر و میزان آموزندگی آن در حوزه لحن و آموزش سبک استاد و حتی در آموزش آیتم‌های صوت، بسیار بالا و بی نظیر است. این موضوع توسط دارندگان ان قابل درک خواهد بود.

کتاب تلاوت حرفه ای استاد محمد عمران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد