نغمــــــــــه های ماندگار

نغمــــــــــه های ماندگار

مقام شناسی فن تلاوت قرآن کریم
نغمــــــــــه های ماندگار

نغمــــــــــه های ماندگار

مقام شناسی فن تلاوت قرآن کریم

مجموعه کتاب‌های قاری حرفه ای

یکی از آموزشی ترین مجموعه کتاب‌های تحلیل تلاوت در سال 1397 با معرفی کتاب قاری حرفه ای (1) استاد مصطفی اسماعیل به جامعه قرآنی ایران و جهان معرفی گردید. این اثر یک کتاب سریالی آموزشی است که در 350 صفحه و در هزار نسخه منتشر شده و ده تلاوت بسیار مهم و آموزشی استاد مصطفی اسماعیل را برای مقلدین سبک تلاوت استاد و دیگر علاقمندان هنر تلاوت، به روش ابتکاری مولف آن، مورد تحلیل و نغمه شناسی قرار داده است.

کتاب قاری حرفه ای (1) استاد مصطفی اسماعیل

سپس در سال 1399 دومین جلد از مجموعه کتابهای قاری حرفه ای با عنوان کتاب قاری حرفه ای (2) استاد محمد صدیق منشاوی که شامل تحلیل و مقام شناسی 22 تلاوت برگزیده و آموزشی استاد منشاوی است برای عرضه به علاقمندان سبک و هنر استاد مهیا گردید.

ادامه مطلب ...

کتاب های تلاوت حرفه ای

در سال 1398 یکی از جذاب‌ترین آثار آموزشی هنر تلاوت تاکنون، در حوزه تحلیل و آموزش حرفه ای، دقیق و ابتکاری مقامات و نغمات تلاوت با نام کتاب تلاوت حرفه ای (بخش دوم) استاد کامل یوسف بهتیمی و در 424 صفحه توسط مولف حوزه لحن کشور مهندس احسان اعتباریان پدیدآوری و توسط انتشارات کانون پژوهش به زیور طبع آراسته گردید. این کتاب تعداد 20 تلاوت برگزیده از جناب استاد کامل یوسف بهتیمی که بین اهل تلاوت به حنجره فولادی مشهور است را مورد تحلیل و نقد موسیقایی قرار داده بطوریکه نکات مطرح شده در این اثر بتواند برای تمام قاریان و علاقمندان هنر ظریف تلاوت مورد استفاده و فایده قرار گیرد. علت اینکه برای شروع این مجموعه از سبک استاد کامل یوسف استفاده گردید، یکی ساده تر بودن و خالص بودن نغمات در سبک ایشان و اصطلاحا کلاسیک بودن بکارگیری مقامات در این سبک است بطوریکه تلاوتگران مبتدی و نیمه حرفه ای براحتی میتوانند با فضای لحنی و موسیقایی حاکم بر هنر تلاوت آشنا گردند. همچنین بسیاری از ابتکارات آموزشی که در آثار سالهای بعدی در آثار انتشارات اضافه گردید سرچشمه آن بنوعی از همین کتاب نشات گرفته است.از جمله جدول ارزیابی هنر استاد، جدول معرفی تلاوت، الگوی نغمات، جدول جذابیت و تاثیرگذاری تلاوت و ...

مجموعه کتاب های تلاوت حرفه ای (استاد عبدالفتاح شعشاعی، استاد کامل یوسف بهتیمی، استاد محمد احمد عمران)

 

ادامه مطلب ...