نغمــــــــــه های ماندگار

نغمــــــــــه های ماندگار

مقام شناسی فن تلاوت قرآن کریم
نغمــــــــــه های ماندگار

نغمــــــــــه های ماندگار

مقام شناسی فن تلاوت قرآن کریم

دوستی خاله خرسه در تولید تلاوت

در مطلب قبلی نکاتی بسیار مهم در مورد ویرایش تلاوت توضیح داده شد که عدم رعایت آنها نتیجه ای بجز نابودی فایل های تلاوت نخواهد داشت. کلیک نمایید.

چند سال پیش برای خرید تعدادی سی دی تلاوت های اساتید بزرگ، با موسسه صراط و موسسه نغمه سرای  مشهد به صورت تلفنی تماس گرفتم و جزئیات محصولات آنها را پرسیدم و درخواست خودم را هم ارائه دادم. قرار شد سفارشات ما را به صورت پستی ارسال نمایند.

در مشهد مقدس، استاد مصطفی اسماعیل و استاد محمد منشاوی طرفدار زیاد دارند و بعضی مشهدی ها در گفتارشان استاد مِنشاوی را، مَنشاوی صدا می زنند.

خب به موسسه صراط، سی دی های استاد مَنشاوی و به موسسه نغمه سرا، سی دی های استاد مصطفی اسماعیل را سفارش دادم.


نغمه های ماندگار

وقتی بسته های نغمه سرا رسیدند، سی دی ها در جلدهای بسیار ساده مقوایی بود ولی سی دی های صراط در جعبه های پلاستیکی و شکیل، البته قیمت فروش آنها دو برابر سی دی های نغمه سرا بود.

  

  وقتی سی دی های موسسه صراط از تلاوت های استاد منشاوی را گوش دادم، اعصابم حسابی خرد شد  می دانید چرا؟ چون که متاسفانه تلاوت هایی را که نیاز به هواگیری و نویزگیری نداشت، ویرایش و نویزگیری کرده بودند و همچنین آنها را که اکو داشت دوباره اکو گذاری کرده بودند آقا دیگه وقتی این تلاوت ها را گوش می دادی می خواستی فقط داد بزنی  چون همین تلاوت ها را بارها از رادیو قرآن با کیفیت مناسب شنیده بودم.

 ولی سی دی های تلاوت های اساتید دیگر مثل کامل یوسف، شعیشع و... که از همین موسسه صراط رسیده بود اینطوری نبود. پس به این نتیجه رسیدم که چون استاد منشاوی و استاد مصطفی اسماعیل در مشهد طرفدار زیادی دارند برای همین به عنوان دوستی خاله خرسه این ویرایش های ناشیانه را روی تلاوت های آنها انجام داده اند برای همین خدا را شکر کردم که تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل را از نغمه سرا خریدم.


سی دی های نغمه سرا کلا بهتر بودند، ولی در کل یک عیبی بعضی تلاوت های این موسسه داشت اینکه ولوم ضبط آنها بسیار بالا و در محدوده قرمز رنگ نوار دسیبل متر نرم افزار ویرایش قرار می گرفت. به صورتی که تلاوت ها به شکل فابریک صدای خشنی داشتند.

نوار دسیبل متر، نمودار گرفیکی ای در برنامه های ویرایش صوتی است که محدوده نرمال ولوم صدا را نشان می دهد (به محدوده قرمز در این نوار، محدوده دیستورت گفته می شود در این حالت، صدای بی کیفیت و خشنی دارید.


معرفی دو اپلیکشن کاملا تازه برای آموزش اصولی هنر تلاوت


لینک دانلود برنامه مدرسه تلاوت 1 (استاد مصطفی اسماعیل) در کافه بازار:

لینک دانلود مدرسه تلاوت 2 (استاد محمد صدیق منشاوی) در کافه بازار:

https://cafebazaar.ir/app/com.anarstudio.recitingschooltwo


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد