نغمــــــــــه های ماندگار

نغمــــــــــه های ماندگار

مقام شناسی فن تلاوت قرآن کریم
نغمــــــــــه های ماندگار

نغمــــــــــه های ماندگار

مقام شناسی فن تلاوت قرآن کریم

داستان من و مصطفی و ترتیل خوانی در مسجد محل - قسمت آخر

اگر قسمت دوم را مطالعه نکرده اید کلیک نمایید.

قسمت سوم و آخر

... این قضیه تا سال اول دانشگاه ادامه داشت. چون دانشگاه محل تحصیل من و مصطفی، با یکدیگر فاصله زیادی داشت دیگه زیاد او را نمی دیدم. تا اینکه مدتی بعد، یک شب رفتم مسجد محله سابقمان. از صحنه ای که دیدم چا خوردم، دیدم مصطفی هم رفته پشت میکروفن و رحل و قرآن و داره قرائت ترتیل آن شب مسجد را انجام میده. 

مصطفی پس از اتمام دوره کاردانی، برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته رشته الکترونیک، به دانشگاه ما آمد. فلذا گاهی در دانشگاه او را می دیدم

من در ایام تحصیلم در دوره کارشناسی، هر ساله (بجز سال اول که توجیه نبودم) در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه  شرکت می کردم ولی به عنوان قاری (رشته قرائت یا تحقیق) نه مرتل (رشته ترتیل اصلا شرکت نکردم).

 نغمه های ماندگار

خب برنامه مسابقات به این شکل بود که از صبح شروع می شد و تا عصر ادامه داشت تا هر دانشجویی که کلاس داره بتونه هماهنگ کنه و در آن شرکت نماید. آن سال چند روز پس از مسابقات وقتی رفتم کانون قرآن و عترت دانشگاه تا رتبه خودم را ببینم، داشتم فهرست نفرات شرکت کننده و برتر را بررسی می کردم که اسم مصطفی به چشمم آشنا آمد.

 او هم در جزو شرکت کنندکان رشته ترتیل بود.الان اصلا یادم نیست رتبه ای داشت یا نه. ولی خیلی جا خوردم! زیرا او قبلا اصلا اهل تلاوت و مسابقات قرآن نبود.


  

  از عاقبت بد، من که زودتر دوره کارشناسی را شروع کرده بودم، در دانشگاه ماندم و مصطفی فارغ التحصیل شد و رفت.

چند سال بعد پرس و جو کردم که آیا مصطفی هنوز برای ترتیل خوانی به مسجد محمدی میره یا نه؟ که متوجه شدم اون هم دیگه نمیاد و دیگران این کار را ادامه می دهند.

آخرین مرتبه که او را دیدم در یکی از تجمعات مردم در میدان های اصلی شهر به طور اتفاقی دیدمش اون اومد جلو و به من سلام کرد من که مدتی بود از او خبر نداشتم تعجب کردم، حس کردم بالاخره بزرگ شده و محاسنش هم مردونه در آمده .

مدت ها گذشت و خبری از یار آشنا نداشتم که چند ماه پیش که به محل سابقمون رفته بودم دیدم که خانه شان را خراب کرده اند. از اقوام سراغشون گرفتم، گفتند که فروختند و از آنجا رفته اند. 



معرفی دو اپلیکشن کاملا تازه برای آموزش اصولی هنر تلاوت


لینک دانلود برنامه مدرسه تلاوت 1 (استاد مصطفی اسماعیل) در کافه بازار:

لینک دانلود مدرسه تلاوت 2 (استاد محمد صدیق منشاوی) در کافه بازار:

https://cafebazaar.ir/app/com.anarstudio.recitingschooltwo


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد